Antreprenori de succes

Sfaturi și idei

CREEAZĂ VALOARE 

Picture1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facem întâi un proces de autoanaliză, pentru a afla dacă suntem capabili sau avem abilități înnăscute pentru a fi antreprenori. Adevărul este că nimeni nu știe cu adevărat dacă este antreprenor până nu devine unul. Înainte de a începe o afacere, întreabă-te dacă vrei să creezi valoare (să transformi lumea într-un loc mai bun, să crești calitatea vieții, să previi sfârșitul a ceva bun, să îndrepți o gravă eroare, etc).

Crearea valorii este cel mai puternic factor motivațional.

Picture2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trebuie să implementezi. Nu uita: nimeni nu a ajuns să aibă succes plănuind să ia medalia de aur.

Ar trebui întotdeauna să vinzi - nu să construiești strategii despre vânzări.

Nu aștepta să creezi produsul sau serviciul perfect. Vei avea timp mai târziu pentru perfecționare.

Picture3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu contează cât de excelent începi - important e cât de excelent termini!

Creatorii de grafică și design

9B 01

Echipa de redactori ai "Revistei Noastre" sunt un grup de  elevi care și-au arătat disponibilitatea de a lucra mai mult, găsind soluții multiple și inedite de reprezentare grafică a conceptului care a stat la baza revistei din anul curent, conceptul  “mod”. Evidențiez pe Mădălina Dragomir, Alexia Anghelescu, Adrian Taban, Ștefan Gherghel, Larisa Guriță, Ichim Mihaela, Dobrițoiu Eliza, Alina Ciocan, Violeta Avram, Iulia Plăiașu, Baraghin Alexandra.

Pentru a face conceptul mai accesibil, mai ușor de reprezentat în limbaj vizual, am creat teme subordonate temei mari, dar care propun o orientare mai concretă. De exemplu, am propus găsirea unor soluții de design spațial a unor structuri anatomice cum sunt inima și creierul. Adrian Taban, într-o excelent mânuire a creionului de grafit, atent la posibilitățile acestuia de a crea suprafețe cu texturi diverse, a fost atras de această temă, reprezentând într-un mod inedit creierul ca un ansamblu de mecanisme bine orchestrate compozițional.

De asemenea, am propus reproducerea unor opere de artă cunoscute, inserând în spațiul reproducerii un fragment care să fie o licență personală, o interpretare transgresivă a modelului. Ștefan Gherghel a preluat aceasta temă, una dintre abordările lui închipuind sub un cer înstelat van goghian, o splendidă construcție geometrică, o inedită arhitectură rurală. Legătura dintre cele două planuri este realizată de cromatica simplă, coerentă, în culori saturate.

Mădălina Dragomir a fost tânăra care a avut curajul realizării imaginii pentru coperta revistei. Pornind în munca ei de la o condiționare evidentă, aceea a faptului că imaginea pe care o va realiza va trebui să se așeze perfect sub tiparul de machetare tipic revistei, în care textul iși are locul său dinainte stabilit, a asigurat în felul acesta coerența de stil între numerele succesive ale publicatței. A  fost foarte compliantî, ințelegând necesitatea unei astfel de structurări și, în urma unor ședințe succesive care au presupus întâi de toate un dialog fructuos care să genereze cea mai limpede idee, a reușit realizarea a două imagini pentru coperta I și coperta IV. Imaginile poartă amprenta stilistică a Mădălinei, legându-se cu celelalte lucrări, nu puține, pe care le-a oferit redacției pentru publicare. Există o energie subtilă care animă spațiul în lucrările Mădălinei. Culorile se ordonează, grupându-se după trasee curbe care dau impresia unor râuri spectrale care au o curgere cosmică.

În final, pot să spun că am o echipă de extraordinari elevi creativi pe care ne putem baza în orice ilustrare a ceea ce facem în școală. O imagine o veți găsi pe rollup-ul proiectului.

Mai multe imagini gasiti aici.

Roliana Giuclea

 

Atelierul de Inteligență artificială - Activitate 1

prof. coordonator Oprea Marilena

La atelierul de inteligență artificială au participat eleve cu vârste cuprinse între 15-18 ani. După ce au parcurs și dezbătut primele materiale despre inteligența artificială, participantele au realizat câte un video de maximum 2-3 minute, în limba engleză, în care au răspuns la următoarele întrebări:

  • Ce problemă sau provocare ați dori să rezolvați prin utilizarea inteligenței artificiale într-unul din aceste 3 domenii: guvernare, sănătate, educație  și cum anume?
  • Imaginează-ți că îți prezinți ideea unor antreprenori de succes pentru a primi fondurile și a le face efectiv. Fii creativ pentru a-i convinge.

Cele mai bune materiale video, în număr de 14,  au fost înscrise la competiția Alice envisions the future, Girls in AI Hackathon, iar juriul național, pe baza criteriilor de creativitate, abilități de prezentare, nivelul de cunoaștere a limbii engleze, a selectat 7 lucrări.

Astfel elevele Nica Alexandra Daniela, Perișan Isabelle din clasa a XII-a B, Băncilă Georgiana, Dihoiu Andreea Cătălina, Neacșu Ioana-Alina, Neacșu Miruna din clasa a X-a B și Barbu Sara din clasa a IX-a E au participat la prima ediție a Hackathon-ului din decembrie 2019 de la  București, iar Sara împreună cu echipa ei au obținut locul I.


Alice

28.01.2020: Doi profesori CNU în vizită la BETT, Londra. Studiu pentru modernizarea școlii.

Am văzut BETT 2020, timp de două zile, cele două mari secțiuni de management școlar, resurse IT pentru predare-învățare, respectiv mijloace tehnice, materiale didactice pentru sprijin școlar.
BETT este o expoziție cu tradiție de 20 de ani, organizată într-un complex vestit numit Excell London. Pe o suprafață imensă găsim expozanți de la marile firme cum ar fi Google, Microsoft, Lenovo, dar și de la unele mai mici venite din toată lumea, în special UK și Europa, pentru a prezenta mijloace specializate în a moderniza predarea și învățarea.

Secțiunea de software și platforme online are destulă diversitate în oferta de management școlar orientată mai ales pe resurse în cloud care oferă școlilor spații de lucru pe care să le customizeze singuri sau unele care sunt efectiv sub controlul firmelor sau organizațiilor ofertante. În afară de marile firme pe care le cunoaștem (inclusiv Netsupport-School pe care îl avem în școală) am văzut o mulțime de mici organizații cu proiecte mici care construiau doar niște interfețe de lucru cu școlile, folosind poate chiar niște mijloace foarte cunoscute (e.g. Moodle) pentru învățământ online și administrare teste, planuri, etc. Am găsit și ceva demn de atenție în materie de examinare și testare pentru că sunt sigur că va fi mare nevoie de ele în viitor. Dar ideile lor, ar putea fi și ale noastre!!

La secțiunea de mijloace didactice ne-am orientat mai ales pe învățarea informaticii folosind roboți, noul trend care este cunoscut bine la noi în școală. Piața din UK era orientată mai ales pe învățarea coding la clasele mici folosind Arduino, Ozobots, Microbit sau roboței simpli construiți pentru acest scop. Am văzut idei extraordinare care fac atractivă predarea programării, jocurilor logice, etc., mai ales la la clasele mici, începând de la învățământul primar și continuând cu gimnaziul.
În materie de tehnologie educațională piața chineză și coreeană vin cu soluții foarte ieftine și cu efect didactic foarte bun. De altfel, am cumpărat de la o firma din Shenzen un braț robotic programabil în cloud, care să folosească unei clase întregi organizată în echipe pe proiecte simple. CNU va avea astfel un mic laborator(mobil) de programare a unei mașinării care știe să apuce și să mute obiecte, să graveze sau să facă obiecte 3D.
Tot la chinezi am văzut imitații desăvârșite de Lego Mindstorm cu preț de 4 ori mai mic.

Ne-a venit ideea să construim un centru pilot în care oamenii să învețe cum să folosească resurse IT&C ieftine pentru a eficientiza predarea și a ușura/stimula învățarea. Vom studia unde și cum să facem acest lucru.

Ne-a plăcut BETT, diversitatea e mare, idei sunt multe și sunt convins că pot fi și la noi în școli, nu cu bani mulți!

Iată și câteva poze: BETT-Londra.

                                                Emil Onea, Adrian Colin